woensdag 8 februari 2017

Notitieblokje met Veer en Moon

Hallo allemaal,

Zijn jullie ook zo gek op de Stempels van Moon en Veer. Geweldig dat Studio Light die in het assortiment heeft.
Vandaag laat ik graag zien hoe ik de roos uit deze serie verwerkt heb op een notitiebloekje.
Dit zijn altijd van die leuke persoonlijke cadeautjes die met veel enthousiasme en bewondering worde ontvangen.


Om dit te maken, heb je nodig
- een notitieboekje. (liefst van Kraft dat geeft de mooiste achtergrond)
- aquarelpapier op maat gesneden
- Stempel Moon en Veer STAMPVM02
- achtergrond stempels
- stiften op waterbasis (ik ben de Molotow Aqua Twin gebruikt)
- lijm
- Versamark
- witte embossing poeder
- heattool

Als eerste heb ik de roos 2x gestempeld met Versamark en daarna met witte embossingpoeder embossed. Daarna heb ik als eerste deze rozen gekleurd. Doordat ik ze embossed heb, kon ik ze op een aquarel manier inkleuren. Dat doe je door eerst je vlak dat je gaat kleuren, nat te maken en daarna laat je de inkt in het natte vlak lopen en veegt het uit naar waar je het wilt hebben.


Hier een goede close up van deze mooie rozen.

Als het inkleuren klaar is, doe je de achtergrond. Dit heb ik gedaan door wat van je gewenste kleur op een plastic sheet te doen en dan met wat water sprayen. Deze inkt neem je dan weer op met een wat dikkere waterpenseel en kleur je de achtergrond in. Dit kan je met meerdere kleuren doen. Je kunt gewoon over de vorige kleur heen smeren, dan krijg je nog mooie mengkleuren ook.
Als je achtergrond naar je zin is, laat je die goed drogen en kan je met het bestempelen van de achtergrond beginnen. Ik heb hier diverse stempels voor gebruikt. Eventueel nog een leuke tekst en je voorkantje is klaar. Als  laatste handeling heb ik de randen met distressinkt afgewerkt.


Deze druppels blijven een favoriet van me en maken het wel af. Ik heb op de druppels een witte stip gezet en daarna nog een klein beetje Mod Podge Dimensional Magic erop gedaan.


Natuurlijk moet de achterkant ook mooi bewerkt worden.
Dat heb ik op dezelfde manier gedaan als de voorkant. Alleen heb ik hier niet de rozen gestempeld.
Inplaats daarvan heb ik twee swirls gestempeld en embossed.

 

Ik hoop dat jullie het een leuk boekje vinden en misschien er zelf eens mee aan de slag gaan.
Ik maak er vast nog meer, want Veer en Moon hebben nog meer van deze fantastische bloemenstempels.

Tot mijn volgende post:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...